Založ si blog

Mesto XXI (8)

Môj sen znel: prešiel šiesty západ Luny od úmrtia Luny.

 

Doterajšie interview medzi redaktorom vydavateľstva Bagal (Deflačný vesmír, 22. storočie) Williamom Cortézom a Júliusom Huxleym (Inflačný vesmír, 21. storočie) zahŕňa zoznámenie sa s dvoma svetmi, príchod Cortéza k Huxleymu, život pána Huxleyho v Taliansku, strava, počasie, nevysvetliteľné javy, pisateľskú trúfalosť, ako aj Cortézov pokus o zmenu tekutiny bez entropie.

 

„Július, načrtli sme debatu o snoch,“ pokračoval som a starostlivo prevrátil čistú stránku v zošite s motívom atraktívneho sifónu. „Parky, kufre, sifóny. Eesco. Povedzte, ako sa vám v Taliansku spalo.“

Alora, ako bezstarostnej rúre s dvoma otvormi. Na druhého mája som sníval, ako sa krčím v poli s obľúbenou plyšovou hračkou. Hrozilo, že nás postrelí biela garda. Slnko na nás pražilo, holá zem pod nami pukala v hrboch a v zákutí zvonili zvončeky na ovčích krkoch. Občas nad nami preletel čierny vták ako predzvesť smrti. Začali nás naháňať agresívne dážďovky, ktoré mali viac spoločné s dúhou než s dažďom. Museli sme ich nabiť do pištolí a poslať späť do neba. Potom si pamätám menej idylický sen, začal čudne…“

Ihneď mi prebehla hlavou otázka, ktorý sen kedy nebol čudným?!

„Iste si teraz myslíte, ktorý sen nie je čudným,“ pokračoval Július. „Chystal som sa tie dni do Ríma a plán sa mi temer rozpadol. Počas spánku obvykle mozog zabudol, že spí a sen sa stal živým. Počúval som kostolné zvony. Škriatkovia sa hompáľali na prežratých povrazoch a dryády naháňali kostolné myši. Iné obludy boli sivé a priezračné ako sopeľ alebo farebné ako ohňostroj. Hrozne jačali a nejaký podpaľačský škriatok s bradavicami prišiel ku mne a vravel, že si odskočil z rozprávky o čarodejníkovi, aby mi ukradol poháre a jeden hrniec z police. Opýtal som sa ho, prečo sa potom skrýva pod mojou posteľou. Uviedol som ho do rozpakoch, vraj v nijakej rozprávke nefunguje, pretože čarodej mu dal pred rokom výpoveď. Odvtedy ho naháňajú lovkyne – líšky, a chceli ho zabiť. Ten škriatok mal v pláne premeniť ma na svoju podobu, lebo ak by chytili mňa, jeho by už prestali prenasledovať. V prezieravosti ma škriatok ťahal za nohy, nech vyleziem z perín a ukážem sa líškam. Líšky prišli s vlkmi a ja som sa ich veľmi naľakal, mykal som nohami a videl som, že protestujú aj moje poháre a hrniec. Robili lomoz, aby odplašili líšky, vlkov a ja som sa bránil škriatkovi. Kričal som, nech mi dá pokoj, nech ma nestraší, nech si nájde inú obeť a na to som sa zobudil. Nerozoznal som sen od skutočnosti, myslel som, že pokračuje, lebo naozaj sa mi posteľ triasla. Rýchlo som sa pozrel pod ňu a spadol som od ľaku hlavou na podlahu. Okrem môjho kufra tam boli igelitové tašky, ktoré sa podobali na zle upraveného škriatka! Z chodby som počul výkriky, ale ľahol som si znovu a zaspal. Poháre a hrniec ešte lomozili, čo som si uvedomil až vtedy, keď sa mňa a kolegu s otázkou na nočné zemetrasenie obrátil šéf z prednášky.“

Na svojom elektronickom xTabe som si overoval údaje o zemetrasení v Taliansku v danom roku a mesiaci. Údaje sa zhodovali.

Robot mi priniesol k americkej kole rybí puding. Nabral som si lyžicu galaktickej delikatesy, kým Július ohováral miestnych kazispánkov. „V každej krajine žijú zvieratká, ktoré si viac dovoľujú, okakávajú, ťahajú za plavky, brýzgajú, hádžu udice…“ V Taliansku zobúdzali Júliusa muchy. Keď sa slnko nepredralo cez žalúzie, prihovárali sa k jeho gambám. Je však známe, že v Deflačnom vesmíre sú rušiteľmi spánku naďalej komáre.

„Mal som snovú myšlienku, že KNIHA, ako ktorákoľvek, en ako nádejná, i ako idea, ako hlavy… no ďalej som sa nedostal, mucha mi zapišťala do ucha, sen sa vyparil a ja som nedokončil podstatu knihy.“

 

Pokračovanie nabudúce. Tento článok s rozhovorom, ktorý ste našli na Smetisku snov, spracovalo novinárske vydavateľstvo Bagal. Rozhovor pripravil redaktor veľkých kvalít William Cortéz. Všetky práva vyhradené na Smetisku snov.

Ruža

28.03.2024

Ktovie, ako je to s rastlinami a ich „správaním“, či dokážu vnímať naše pocity, komunikovať s nami, vypočuť nás, odpovedať na pozdrav, dať si s nami kávu, zmeniť sa na náš obraz, alebo to píšem ako vtip. Mám vyštudovanú fyziológiu rastlín a tak som utvrdená v tom, že niečo také nie je možné. Napriek vedomostiam nevylučujem možnosť rastlinných [...]

Sedem top zážitkov na Srí Lanke

24.03.2024

Highlight 1: Doprava Rachotiaci starý autobus s blikotajúcimi obrázkami Budhu, plyšovým tyrkysovým poťahom a množstvom farbistých ozdôb, umelých kvetov, plyšových hračiek, pružín a jednej hompáľajúcej sa Rubikovej kocky predstavuje štandardne vybavenú pojazdnú diskotéku s repertoárom indických pesničiek na ostrove Srí Lanka. Disku preruší iba ak ďalší mobilný [...]

Život v prítomnosti podľa Srílančanov

22.03.2024

Z radosti rodí sa žiaľ, z radosti rodí sa strach. Kto sa oslobodí od radosti, nepozná žiaľ ani strach. Dhammapadam Hľadanie radosti Srílanská rozprávka začína spomienkou na milovaného spisovateľa N. V. Gogoľa, ktorý mi vždy prihodí do života tých správnych ľudí. Už pred rokmi som spoznala úžasnú rodinu z Ukrajiny. Kolesnikovci mi splnili životný sen, navštívila [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.