Založ si blog

Archív: september, 2013

Trýzeň milosti, A. S. Puškin

Pred rokmi na prelome novembra a decembra som sa pustila do poézie, ktorá vyvrcholila týmto dielom a bola to naozaj veľkolepá dočasná rozlúčka s veršami. December, sneh, čaj a Puškin je literárne labužníctvo. A k výši toužebné se vzpíná A marnosti se odříká Za zvukú harfy serafína Žasnoucí srdce básníka. 1830 Hrubá kniha v českom vydaní ma strhla so […]

Pokračovanie článku

Doba Harryho Pottera

Môj život s Harrym Potterom. Nedávno sa ma niekto pýtal, čo je to nostalgia. Bohužiaľ, nedokážem vysvetľovať veci ako Hermiona! A preto som vysypala, že je to spomienková záležitosť, ktorá sa mi spája s niečím pozitívnym. A ja sa nostalgicky vraciam k Potterovi po neviem koľký raz a namiesto toho, aby som písala svoje veci, chcem sa „vyrozprávať“ v blogu, […]

Pokračovanie článku

Severná ruža, A. S. Puškin

Severné búrky však neškodia ruskej ruži. (2. novembra 1829) V našom krátkom príhovore, prajeme Vám zdravie skoré, aby ste nás potešili prítomnosťou. Vaše víly. To je zvláštne. Keď človek číta Puškinovu lyriku, ovalí ho chtivý pocit, že je vílou a túži čarovať, aby taký spisovateľ znovu poctil návštevou našu Zem. Urobiť s ním rozhovor, to je sen […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

Danko odstupuje z boja o prezidentské kreslo, vzdal sa v prospech Harabina

18.03.2024 10:10

Predseda SNS svoj krok vysvetlil vývojom preferencií a snahou netrieštiť národno-konzervatívne sily.