Založ si blog

Trend, ktorý dnes oslavuje svoj deň

Vzhľadom na deň bláznov nedá mi napísať blog o bláznoch. Dopredu však sklamem občanov dychtivých po slovenskej politike, nečakajte politicky ladený blog, ktorých je tu ako termitov na dreve.  Dnes sú hlavnými protagonistami skrátka blázni, teda my všetci. A možno to nie je len o dnešnom dni. Otázka na úvod znie: či je to blog o bláznoch ako ja, alebo o tých bláznoch na druhom brehu?! Nech mi niekto po prečítaní tohto blogu vysvetlí, ako nazvať novú vlastnosť človeka modernej doby, ktorý sa drží trendu podobného týmto situáciám (A, B, C). Vystupujú tu moji obľúbení hrdinovia, pričom na jednej strane stojí blázon číslo jedna Svetozár, na druhej strane blázon číslo dva Svätožiar. Je to jednoduchý model a verím, že ho my, takí blázni, veľmi rýchlo pochopíme (smajlík).

Situácia A (pozn. za normálnych okolností sa všetko deje v našom vesmíre, ale keďže autorka verí v paralelné vesmíry…)

Streda

Svetozár: Ideme na túru? Cez víkend?

Svätožiar: Jasne! Mám voľno!

Svetozár: Máš predstavu, kam by si šiel? (smajlík) A ktorý deň ti vyhovuje?

Svätožiar: Jasne! Hocikam, mne je to jedno (smajlík)… Môže byť sobota, aj nedeľa.

Svetozár: Tak sa dohodnime na sobotu a niečo teraz pozriem, prepošlem ti mapku trasy.

Svätožiar: Ok (smajlík)

Všetko dobre dopadlo, Svetozár preposlal Svätožiarovi navrhovanú trasu na sobotňajšiu túru. Svätožiar odpovedal „ok“ so smajlíkom, v susednom vesmíre však neodpovedal vôbec.

Piatok 14:30

Svetozár: Ahoj, tak zajtra platí? Stretneme sa o siedmej na stanici?

Svätožiar: Ešte ti dám vedieť.

V susednom vesmíre – Svätožiar: Jasne, doladíme.

Svetozár: Ako doladíme?

Svätožiar: Dám ti vedieť večer (smajlík).

Vo vzdialenom paralelnom vesmíre – Svätožiar: Jasne! Doladíme večer!

A v ostatných mimoriadne zladených vesmíroch zatiaľ Svätožiar bez škrupúľ bleskovo odpisuje: Dám ti vedieť, či sobota alebo nedeľa! Doladíme!

Tu sa začína Svetozárov víkend rozbíjať v príbehu O svadobnej váze, ktorá zakopla o bielu hlavu mramorovej Afrodity.

Piatok 19:55

Svetozár: Ahoj, tak ako zajtra platí teda? Či chceš ísť radšej v nedeľu?

Svätožiar: Som vo fitku, ešte ti napíšem (smajlík).

Ak sa čitateľ znepokojene zamrvil a odfrkol si podráždene po tejto odpovedi, je pravdepodobné, že patrí do rovnakej skupiny bláznov ako ja so Svetozárom. Nedúfajte, že vôbec nejaký výlet sa zrealizoval, pretože Svätožiar sa zľakol, že mu zhasne žiara (pozrel si predpoveď počasia, ktoré hlásilo hurikán a vlastne „zabudol“, že musí ísť kosiť na záhradu).

 

Situácia B

Piatok (15:00)

Svätožiar: Veľmi rád by som šiel niekam na výlet. Môžem ísť tento víkend.

Svetozár: Tak to je skvelé, môžeme ísť spolu a kam? (smajlík)

Svätožiar: Vieš čo, rád by som pozrel niečo tu v okolí. Len rozmýšľam, že či si nevezmem bicykel. Postavili teraz novú cestu z mesta do Kachličiek.

Svetozár: V Kachličkách som ešte nebol, ale keby si počkal s tým a nafúkam pneumatiky, mohli by sme ísť ďalší víkend. Zatiaľ ak by sa dalo ísť niekam peši?

Svätožiar: No ja som si nafúkal minulý mesiac. Už mám za sebou 50 km.

Svetozár: Takže zajtra by si šiel skôr s bicyklom sám, alebo na túru, že sa pridám?

Svätožiar: Ešte ti dám vedieť. Fakt by som šiel niekam, má byť pekne.

Svetozár: Áno, bude pekne aj pre bicykel, aj pre nohy.

Svätožiar: Tá trasa je nejakých 20 km.

Svetozár: Vedie tam aj lesná cesta, nie?

Svätožiar: Asi áno. Poznáš ešte nejaký tip tu v okolí?

Takéto správy si ešte vymenili mnohokrát a bez vyústenia, lebo podobné písanky s niekým sú vždy najhodnotnejšie, je to vyšší level než iba „ahoj“, „nazdar“. Tento chat je zázračný v tom, že si píšete s niekým o výlete, na ktorý zaručene nepôjdete (smajlík). Je to ako dva bláznivé hady, ktoré sa stočili do osmičky a zahryzli si do chvostov. No tak veľmi radi by sa chceli plaziť…

 

Situácia C

Pondelok

Svetozár: Ahoj, ako sa máš? Nechcel by si ísť niekam na výlet tento alebo budúci víkend?

Svätožiar: Nazdárek, Sveťko. Som ok, moje vedomie je free for you! Vidíme sa (tri smajlíky).

Utorok

Svetozár: Super, to sa teším (smajlík). Teda niečo cez víkend podnikneme?

Streda

Svätožiar: Aj na kraj sveta pôjdeme, dušička! Ak bude pekne, môžeme si aj piknik spraviť!, tak uvidíme a doladíme!

Svetozár: Môžeme piknik, jasne. Teda tento víkend, tak zatim.

Piatok 15:00

Svetozár: Ahoj, ako cez víkend? Berieme aj niečo na opekačku? (smajlík)

Svätožiar (20:55): Prepáč, Sveťko, ale nebudem môcť ísť (smutný smajlík … kam sa podeli výkričníky?). Zabudol som, že mi nie je dobre (smutný smajlík).

Samozrejme, táto posledná veta je už čisto autorkina irónia, no vedzte, že dôvodov by bol celý zoznam. Taký je život, akým ho robíme, a tento trend buď poznáme ako tí, ktorí ho trpia, alebo tí, ktorí ho do života aplikujú.

Rozhodnutie skutočne z fyziologického hľadiska vyžaduje energiu, teda biologické peniaze pre mozog. Dnes je trendom rozhodovať sa na poslednú chvíľu vo viacerých aspektoch života, zvykli sme si a „neriešime“. To je tá hybná sila dneška: „neriešiť“. Veď čas ukáže, kam ma odveje. Sloboda, slobodienka, neva, že niekoho naťahujem, resp. sťahujem „nadol“, on nemá žiadny program, iba ja nestíham pomaly ani mobil pustiť z ruky, mám toľko povinností, že radšej nepoviem nie, ale držím na vážkach toho blázna, nech čaká na moje rozhodnutie, prípadne aj zabudnem sa rozhodnúť. Podotýkam, že mám skúsenosti iba s ľuďmi, ktorí nemajú záväzky a deti (smajlík), pretože, čuduj sa svete, práve moji známi, ktorí už rodinu majú, sú omnoho spoľahlivejší (smajlík). Kedysi som verila tomu, že je to doména mileniálov, ale dnes už nezáleží na veku. Svätožiarovi druhovia sú dávno po tridsiatke a veselo sa „rozhodujú“ v tej svoje zaujímavej duševnej rovnováhe sršiacej optimizmom a zmutovanej predstavy o slobodnom žití. Akosi nám uniká jedna vec: na tomto svete nie sme sami, nie sú tu iba naše chúťky, nálady, potreby. Nie je tu len naša „sloboda“ a nechuť „fixovať sa“ na niečo také prozaické, ako je výlet. Pojem úcta voči druhému, vážiť si niekoho spoločnosť, prijať zodpovednosť za „budúci čas strávený s človekom“ sa vytratila a to nie je prvý apríl. Už to skrátka nie je vtipné (bez smajlíka) a netuším, či je väčší blázon ten, kto si nosí takýto trend v hlave, alebo ten blázon, ktorý to trpí.

Ešte krásny prvý apríl!

Ruža

28.03.2024

Ktovie, ako je to s rastlinami a ich „správaním“, či dokážu vnímať naše pocity, komunikovať s nami, vypočuť nás, odpovedať na pozdrav, dať si s nami kávu, zmeniť sa na náš obraz, alebo to píšem ako vtip. Mám vyštudovanú fyziológiu rastlín a tak som utvrdená v tom, že niečo také nie je možné. Napriek vedomostiam nevylučujem možnosť rastlinných [...]

Sedem top zážitkov na Srí Lanke

24.03.2024

Highlight 1: Doprava Rachotiaci starý autobus s blikotajúcimi obrázkami Budhu, plyšovým tyrkysovým poťahom a množstvom farbistých ozdôb, umelých kvetov, plyšových hračiek, pružín a jednej hompáľajúcej sa Rubikovej kocky predstavuje štandardne vybavenú pojazdnú diskotéku s repertoárom indických pesničiek na ostrove Srí Lanka. Disku preruší iba ak ďalší mobilný [...]

Život v prítomnosti podľa Srílančanov

22.03.2024

Z radosti rodí sa žiaľ, z radosti rodí sa strach. Kto sa oslobodí od radosti, nepozná žiaľ ani strach. Dhammapadam Hľadanie radosti Srílanská rozprávka začína spomienkou na milovaného spisovateľa N. V. Gogoľa, ktorý mi vždy prihodí do života tých správnych ľudí. Už pred rokmi som spoznala úžasnú rodinu z Ukrajiny. Kolesnikovci mi splnili životný sen, navštívila [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.