Založ si blog

Velebiť nás budú

Nikolajovi Vasilievičovi Gogoľovi

 

Sotva viem písať,

losos ma zamestnáva,

toľko chutných prísad,

mäsko lepšie než z páva.

 

Však losos mlčí ako ryba,

páv – jemu skromnosť chýba.

 

Skúšam písať srdcom tieto riadky,

nech môj odkaz tebe nie je riedky.

Ak sa mi stratia lesy, nebo, vôľa písať,

ty mi pomôžeš – budem si ťa čítať.

Prídem si po tvoje sny, slová, môj milovaný tieň.

Prídem si po tvoj úsmev, lásku a slzy len.

 

„Aké hlúposti sa len dejú na tomto svete!“,

píšeš vo svojom Nose stratenom.

Si najväčšia obdivovateľka na svete,

som v spojení s temnom?

 

Ako trestom bolo nepochopenie tvojich diel,

od ľudí bez zmyslu pre humor.

Dlhé ukrajinské noci si bdel,

a volal na oheň: „Mŕtve duše umor!“

Napíšeme teraz niečo spolu?

Pár krivkajúcich veršov!

Tak poďme čítať nižšie, dolu,

tvár bude čítať – bude krajšou.

 

Krásne sú tie dámy,

na prospekte vyvoňanom,

Manilov s Čičikovom známi

pupkami sa pretláčajú nad prahom.

Vyznamenanie poriadne nos!

A nestrať pri tom nos!

Svoj plášť o teplo pros.

O nezabudnuteľnú cestu svoj voz.

 

Dnes… osud tvojho mena,

vrátil sa zo sveta domov.

Duša tvoja ožíva, pripravená

na to jediné stretnutie – so mnou.

Žiť ďalej, nemať všetkého dosť,

prinesie mi napokon teba – len trpezlivosť.

Predstaviteľovi tzv. existenciálnej psychoterapie, Irvinovi D. Yalomovi

13.06.2024

„Viete, že Mojžiš dokázal premiestňovať vodu rukou. Predstavujem si, ako sa masy vôd v oceáne podobne rozostupujú na začiatku môjho života. Kráčam po dne, hoci neviem k akému cieľu. Dôležité je pre mňa to, aby som kráčala. Čas plynie a ja si neskôr uvedomím, že dno sa mi vzdialilo, moja cesta je vyvýšená. Krúžim okolo pätnásteho roku života, rýchlo stúpam [...]

Hanumán ukazuje, ako si budovať dôveru

19.05.2024

Ako sa píše na obálke knihy Rámájana, nesmrteľný príbeh o dobrodružstve, láske a múdrosti je ako nezastaviteľný tok rieky, voda prichádza a odchádza, obmýva brehy, skaly, kamene, napokon nás samých… bez zastavenia. Príbeh Rámu je čosi iné, úplne nové pre čitateľa, ktorý celý život siaha po knihách z majestátnej a hojne pestrej európskej knižnice, [...]

Cestou na Gabrielin pohreb

07.05.2024

Kedysi mi stačilo stáť v dlhom rade dospelých, Prepletávať sa a motať lesom tých nôh, Bolo nás vtedy veľa – deciek vzrušených Pre sladkú zmrzlinu z koruniek troch. Kedysi mi stačila k šťastiu kakaová. Za tri korunky. Túžby, sny, priania a kakaovníky časom ale zrejú, V puberte sa pridružili sériové knihy pre deti a mládež, Moje myšlienky venujem [...]

Poľsko / Migrácia / Hranice / Kontroly /

Poľsko prijalo zákon uľahčujúci bezpečnostným zložkám použitie zbraní

26.07.2024 22:36

Varšava aj EÚ tvrdia, že Bielorusko a jeho spojenec Rusko migrantov posielajú k hraniciam zámerne v rámci hybridnej vojny.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

PS: Taraba je najhorší minister v histórii rezortu. Fico by mal urobiť poriadok

26.07.2024 17:49

Michal Sabo upozornil, že minister počúva najmä záujmové skupiny a nemá úprimný záujem komunikovať s laickou ani odbornou verejnosťou.

Denys Šmyhaľ, Robert Fico, Ukrajina

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00, aktualizované: 17:10

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

izrael, hamas, zbrane

Chce zvrhnúť vládu USA a vyvolať vojnu: EÚ zaradila organizáciu The Base medzi teroristické

26.07.2024 16:56

Skupinu The Base v roku 2018 založil Američan Rinaldo Nazzaro s cieľom vytvoriť sieť radikálne pravicových nacionalistov.