Založ si blog

Kto je tu šéf? !

Náš svet zažil už mnoho veľkých pánov a elít. Veď to poznáme, ľudia mnohých profesií sa cítia byť tými dôležitými. Včera sa ešte bojovalo o slobodu a práva. Dnes je moderný silný individualizmus nielen v pracovnom, ale aj osobnom živote. Pre súčasníka je najvýhodnejší život s veľkým (nekonečným) výberom možností, v ktorom si šéfuje sám. Pocit, že si to práve ty!, kto riadi tvoj život, je nádherný. Ale je tomu skutočne tak? Veríš tomu, že nie je tu nič a nik, kto má nad tebou moc? Že na nikom nie si závislý? Hmmm. Vyber si, prosím, správnu odpoveď z nasledujúcich priznaní potenciálnych šéfov podľa svojho (s)vedomia.

Upozornenie pre citlivé a psychicky labilné osoby bez zmyslu pre humor: tento blog obsahuje prvky reality a postupný pád z výšky na dno .-)

 

Prvá možnosť:

Kdesi v biznis centre blyšťavého veľkomesta…

„Pracujem dni a noci, dovolenku si predstavujem pri každom zaspávaní. Keď mi skončí päťhodinová vizita, prichádzajú klienti a obed si predstavujem na WC pauzách. Nebyť tyčiniek a cigariet, nemôžem na počítači sedieť osem hodín denne. Vy si naozaj myslíte, že cez víkend si oddýchnem? Som váš šéf, v ustavičnom strese zodpovedám za správne fungovanie továrne, prácu s klientelou, zodpovedám za vás a byrokraciu, len o prach na monitore si nemusím robiť starosti. Kávu si robím rovnako sám ako vy. Nemyslite si, že moje tri a pol sekretárok vedia robiť kávu. Som riaditeľ spoločnosti a ak sa obaríte vriacou vodou, aj ja to musím riešiť. Kto vyrieši moje obarenie?!“

 

Druhá možnosť:

Kdesi u niekoho doma v spálni…

„Mám rád veci pod kontrolou, manažovanie, workshopy a vždy byť dostupným pre iných je môj život. Nerád sa zastavujem, vlakové, autobusové stanice nemusím, vlastne ani tie čerpacie stanice a stojany na bicykle ma dráždia. Vnucujú mi pohyb, pričom logickejšie mi prídu elektrické kolobežky, nespotím sa. Vlastne… jedinú zastávku, ktorú uznávam, je autobusová pri Chate pod Rysmi na obrázku v Googli. Som rád, že mám prácu, v ktorej som sám sebe šéfom. Ja som tím, dobré, že? Nikto za mňa nerozhoduje, ani ja za nikoho okrem seba nezodpovedám. Aká práca môže byť lepšia, keď som sám sebe pánom?“

 

Tretia možnosť:

Kdesi na univerzite…

„Téma globálneho otepľovania je kľúčová, to si všetci dobre uvedomujeme už po mnohé dekády. Pre súčasný stav tejto problematiky je potrebné venovať veľkú pozornosť práve tu a teraz mechanizmom zrážok molekúl beta-diablov s radikálnym potenciálom v pečeni sladkovodných rýb Umaerzicus clavicus spp. paradis ulovených z Dnepra, následkom čoho je potenciálny únik rádioaktívnych vĺn. To je už známe, môj kolega to už vysvetlil. Keďže som garantom tohto projektu, dovoľte mi objasniť jeho princíp. Našim cieľom je experimentálne potvrdiť v in vitro štúdii, že práve interakcia beta-diabla 177JK s jednou z izoforiem beta-diabla 4F je exekučná zrážka, ktorá vydáva teplo. Následkom pravdepodobného mechanizmu sa pečeň rýb prehrieva a celý organizmus sa tak môže podieľať na otepľovaní rieky Dneper, čo by mohlo napokon vysvetliť ekologický problém našej Zemegule. Kľúčové bude potvrdiť… radio bla bla by Queen… čo bude mať nesmierny význam a môže to byť jedno z vysvetlení globálneho otepľovania. Ďakujem za pozornosť. Dávam teraz priestor vašim otázkam a verím tomu, že sa budete pýtať k veci. Nerozumiete ani zbla tomu, očakávam teda aj hlúpe otázky, ale budem sa snažiť odpovedať ako človek a nie ako šéf vedeckého projektu. Nech sa páči.“

 

Štvrtá možnosť:

Kdesi na Kokosových ostrovoch…

„Veľmi rada cestujem a táto profesia je pre mňa dokonalou voľbou v živote. Moja práca spája hobby s povinnosťami ako zdieľať zážitky so svetom, keď si oblečiem pyžamo, okúpem sa v Tichom oceáne, alebo stretnem krásneho medveďa v ZOO, kúpim si zmrzlinu a ukážem nové hodinky od Gucciho. Teším sa, keď môžem byť sama sebou, že sa ľuďom páči, čo vytváram a ako ich teší pozerať sa na môj život, ako si ho užívam. Som sama sebe šéfkou a každý sa na to rád pozerá. Len za úpravu mihalníc na ľavom oku som dostala dvesto miliónov pozitívnych reakcií. Takto som inšpirovala možno dvesto miliónov ľudí, aby si upravili ľavé oko. No nie je to super? A milujem mačky, hoci nie som blondínka. Či taký vtip o blondínkach a mačkách neexistuje? Dám si sladkosť. Veď nikto ma nekontroluje.“

 

Piata možnosť:

Kdesi na geriatrii…

„Pozrite sa, ja vám rozumiem, že mať na starosti 30 klientov na jednej chodbe, je na vás veľa. Práve preto je s vami aj slečna Ká a pani O. Takto nikto z vás nebude po uplynutí pracovnej doby K.O, ale O.K. Vravíte, že slečna Ká ani pani O nikdy nie sú v kancelárii? Hm. To preveríme. Ale verte tomu, že nie ste v tom sama. Sme v tom všetci spolu, sme tím. Preto som aj ja tak dopadla, vidíte… som vaša šéfka a chodím na terapie. Treba vydržať.“

 

Šiesta možnosť:

Kdesi v útrobách organizmu…

„Väčšinu času v práci sa vykrúcam, ale nie z roboty… pracujem totiž ako profesionálny tanečník. Moje pohyby sú príkladom pre celý svet, som skutočný odborník na správnu peristaltiku a inšpirujú sa mnou aj iné duté orgány ako pažerák či moji tenší susedia. Je to tak. Svetu vládnem ja a nie odborník na jogu. V noci nechávam svoje šéfovanie bokom a spím, pretože spánok je veľmi dôležitý pre fungovanie a dobre podaný denný výkon jedného šéfa. Kto si myslí opak, nie je šéf, ale hotový klamár! Baví ma byť idolom najväčšieho množstva organizmov na svete, takže verím tomu, že šéfom som tu ja.“

„To si pekne povedal, moja výrobňa. Keď všetko funguje, ako má, si naplnený zmyslom svojej práce a ja si môžem vyjsť von. Aj bez opýtania. Počkať? Oprava… ja som zmysel tvojej práce. Keď u teba nefunguje všetko tak, ako má… mám riedku náladu, ale to nič. Beztak podniknem výlet. Il capo di tutti i capi? A teraz mi odpovedz: kto je tu šéf?!“

 

Inšpirované poznámkou kolegyne: „Hovno je tvojim pánom! Ono ti prikazuje, čo máš robiť a nepýta sa ťa na tvoj názor!“

Nazdáááááárek!

Jeden deň mnohorukého človeka

21.04.2024

Pracoval za malý honorár, čiže za honorár, ktorý nutne potreboval na vydržiavanie rodiny a na to, aby vôbec mohol pracovať. Okrem toho nikdy nikomu neodoprel pomoc a vždy podal pomocnú ruku chudobnému maliarovi; veril prostou, nábožnou vierou predkov, a možno preto tváre, čo zobrazoval, dostávali samy od seba ten velebný výraz, o ktorý sa márne usilovali najskvelejšie [...]

Ruža

28.03.2024

Ktovie, ako je to s rastlinami a ich „správaním“, či dokážu vnímať naše pocity, komunikovať s nami, vypočuť nás, odpovedať na pozdrav, dať si s nami kávu, zmeniť sa na náš obraz, alebo to píšem ako vtip. Mám vyštudovanú fyziológiu rastlín a tak som utvrdená v tom, že niečo také nie je možné. Napriek vedomostiam nevylučujem možnosť rastlinných [...]

Sedem top zážitkov na Srí Lanke

24.03.2024

Highlight 1: Doprava Rachotiaci starý autobus s blikotajúcimi obrázkami Budhu, plyšovým tyrkysovým poťahom a množstvom farbistých ozdôb, umelých kvetov, plyšových hračiek, pružín a jednej hompáľajúcej sa Rubikovej kocky predstavuje štandardne vybavenú pojazdnú diskotéku s repertoárom indických pesničiek na ostrove Srí Lanka. Disku preruší iba ak ďalší mobilný [...]

vražda, zločin, lúpež, krádež, nôž

Muža z Missouri obvinili z vraždy, ktorá sa stala pred takmer šiestimi desaťročiami

05.05.2024 23:02

Jamesa Barbiera zatkli obvinili z vraždy 18-ročnej Karen Sniderovej v novembri 1966 v okrese Cook v štáte Illinois.

Gabriel Attal / Pcheng Li-jüan / Si Ťin-pching /

Odmena za Taiwan? Si pricestoval na štátnu návštevu Francúzska. Stretne sa s Macronom, budú rokovať aj o Ukrajine

05.05.2024 21:45

To, že si čínsky prezident vybral pre svoju návštevu Francúzsko potvrdzuje postavenie Macrona ako mocenského hráča EÚ.

ťava

V zoo sa narodilo mláďa samičky ťavy dvojhrbej

05.05.2024 21:21

Gravidita ťavy dvojhrbej trvá približne rok a rodí sa väčšinou jedno mláďa.

európsky parlament, peter pellegrini, europarlament

Od EÚ sa izolovať nechceme. Čo teda od nej chceme?

05.05.2024 20:23

Nechceme, aby Slovensko bolo opäť čiernou dierou v srdci Európy. Chýba nám však vízia a stratégia našej hry v EÚ. Čo teda chceme a čo nie? Zapojte sa do novej DEMDIS diskusie!