Založ si blog

Ťažko sa dáva „zdravé“ zbohom

Tá temnota… a v nej vrčanie motora. Motor lietadla uprostred dňa duní, moje srdce napĺňa silná úzkosť. Tá sila pochádza zo sily motora. Kým lietadlo má cieľ, moje srdce by radšej zastavilo všetky hodiny na svete. Snívalo o okamihoch, ktoré presvetľujú život.

Sedela som so slzami v sivom dennom svetle, pršalo z oblakov, lialo sa z mojich očí. Tá neskutočná bolesť, že si so mnou nebol v deň mojich narodenín. A všetky moje lístočky padali okolo. Ružové, sivé, modré a s odlišnými vzorkami, polepené láskou a spomienkami, slovíčka a slová len tvoje a moje, ten ligot slov sa páči všetkým, ale nakoniec vždy patria iba dvom zasväteným. Tisíc a jeden príbehov prší každým dňom v slovách na lístočkoch. Sú schopné pokryť zem a môžeme sa do nich ponoriť. Do našich spomienok. Ale pravdou, krutou pravdou je, že sa do nich ponáram iba ja.

Ako si šiel popri stole a cez tvoj úsmev padajú všetky moje odkazy pre teba.

Ako si spieval nie raz a tvoje vlasy pokrývajú papierové slová v spomienkach.

Ako si sa schoval za stôl predstierajúc strach, sype sa z neba papierový sneh.

Ako si mi vzal ceruzku a ja som ti nemohla napísať ďalší odkaz. Aj tak pršalo. Celý tento malý svet, v ktorom sme sa pohybovali, podľahol večnému padaniu spomienok, papierikov a drobných detailov.

Už mi zostáva počúvať hudbu. V mysli robiť piruety. Kým padá jeden odkaz za druhým, stále tie isté pohyby a pády do spomienok. Len sa pozri, ako krásne padá sneh, rozhadzujem ho v presvetlených okamihoch môjho malého sveta. Už to nie je náš svet, už je iba môj. Si ďalej než Slnko. Si mi vzdialenejší než Saturn. Môj svet s bolesťou, ktorá má silu motora lietadla. Vždy keď preletí, spomeniem si na teba. Čím ďalej odletíš, tým si ku mne bližšie. Ale čím bližšie si fyzicky, vidím ťa, tým vzdialenejší si mi. V tom spočíva neznesiteľná váha bolesti. Navonok ľahká, vo vnútri časovo bez hraníc.

Túžby a strachy. Zhmotňujú sa v nekonečných odkazoch, ktoré padajú na kulisy jedného príbehu z tisícich. Môžem sa čertiť, koľko chcem, aj tak: túžby a strachy sú silnejšie. Možno preto ten čert. A po čase so smútkom vidíme, akú nehu z neba prináša so sebou sneh. Presvetlené nežné okamihy minulosti.

Ruža

28.03.2024

Ktovie, ako je to s rastlinami a ich „správaním“, či dokážu vnímať naše pocity, komunikovať s nami, vypočuť nás, odpovedať na pozdrav, dať si s nami kávu, zmeniť sa na náš obraz, alebo to píšem ako vtip. Mám vyštudovanú fyziológiu rastlín a tak som utvrdená v tom, že niečo také nie je možné. Napriek vedomostiam nevylučujem možnosť rastlinných [...]

Sedem top zážitkov na Srí Lanke

24.03.2024

Highlight 1: Doprava Rachotiaci starý autobus s blikotajúcimi obrázkami Budhu, plyšovým tyrkysovým poťahom a množstvom farbistých ozdôb, umelých kvetov, plyšových hračiek, pružín a jednej hompáľajúcej sa Rubikovej kocky predstavuje štandardne vybavenú pojazdnú diskotéku s repertoárom indických pesničiek na ostrove Srí Lanka. Disku preruší iba ak ďalší mobilný [...]

Život v prítomnosti podľa Srílančanov

22.03.2024

Z radosti rodí sa žiaľ, z radosti rodí sa strach. Kto sa oslobodí od radosti, nepozná žiaľ ani strach. Dhammapadam Hľadanie radosti Srílanská rozprávka začína spomienkou na milovaného spisovateľa N. V. Gogoľa, ktorý mi vždy prihodí do života tých správnych ľudí. Už pred rokmi som spoznala úžasnú rodinu z Ukrajiny. Kolesnikovci mi splnili životný sen, navštívila [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.